BootcampHackathonHiring ChallengeTüm Etkinlikler
İş İlanlarıEğitimlerŞirketler

Object (Nesne)

Object (nesne), nesne yönelimli programlamanın temelini oluşturan kavramdır. Nesneler tıpkı fiziksel dünyada bulunan nesnelere benzer, durumları ile davranışları vardır.

Object (Nesne) Nedir?

Yazılımda kullanılan nesnelerin sahip olduğu durumlar değişkenler olarak olarak saklanır. Davranışları ise yöntemlerle belirlenir. Nesneler, değişkenler, fonksiyonlar ve veri yapılarının bir birleşimidir. Oluşturulan her nesne, sınıf olarak adlandırılan nitelik ve davranış modellerinden türetilir. Nesnelerin sahip olduğu özellikler ise şu şekildedir:

Her nesnenin kendisine özel bir kimliği bulunur. İki nesne aynı ada sahip olamaz. Bu sebeple her bir nesne için benzersiz isimlendirmeler kullanılmalıdır.
Nesnelerin sahip olduğu özellikleri belirten durumları bulunur. Nesnede saklanan veriler durum olarak tanımlanır. Değişkenler ile belirlenirler.
Nesnelerin gerçekleştirebileceği eylemler, nesnenin davranışını belirler.

Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Object oriented programming (OOP) olarak adlandırılan ve Türkçe’de nesne yönelimli programlama (NYP) olarak kullanılan programlama yaklaşımında, her işlev nesneler olarak tanımlanır ve geliştirme bu nesneler üzerinden gerçekleştirilir. Oluşturulan nesnelerin birbirleri ile etkileşime girmeleri üzerine kurulu bir yazılım geliştirme biçimidir.

C++, Python, Java, PHP, Swift, Kotlin, Ruby, Dart, Objective-C gibi yaygın olarak kullanılan programlama dillerinin bir çoğu nesne yönelimli programlamayı destekleyen özelliklere sahiptir. Bir programlama dili ile nesne yönelimli programlama gerçekleştirebilmek için sahip olması gereken soyutlama, sarmalama, kalıtım ve çok biçimlilik özelliklerinin bulunması gerekir.

  • Soyutlama (Abstraction): Soyutlama, alt sınıfların ortak özelliklerine sahip ancak nesnesi bulunmayan bir üst sınıf oluşturmadır. Böylelikle soyut üst sınıf oluşturulmuş olur.
  • Kapsülleme veya Sarmalama (Encapsulation): Kapsülleme, oluşturulan nesnelere ait metot ve özelliklerin dışarıdan değiştirilmesini önlemek için kullanılır. Nesnenin sahip olduğu metot, veri ve değişkenler diğer nesneler tarafından ne şekilde erişilebileceğini belirtmedir. Kapsülleme için Public, Private ve Protected olmak üzere üç farklı belirteç kullanılır.
  • Kalıtım veya Miras Alma (Inheritance): Kalıtım veya miras alma özelliği, bir sınıftan başka sınıflar türetmedir. Bir sınıftan türetilen bir başka sınıf, türetildiği sınıfın metot ve değişkenlerini miras alır. Böylelikle sınıflar arasında alt-üst ilişkisi oluşturulur.
  • Çok Biçimlilik (Polymorphism): Bir sınıfta yer alan metotu, başka bir sınıfta aynı isim ile ancak değiştirerek kullanmadır. Kalıtımla türetilen sınıftan alınan metot işlevi değiştirilerek kullanılır.

Nesnelerin ve Nesne Yönelimli Programlamanın Avantajları

Nesne yönelimli programlama ile uygulama geliştirmek günümüzde birçok programlama dili tarafından desteklenir ve geliştiriciler tarafında da tercih edilir. Yazılım geliştirmede nesneleri kullanmanın geliştiricilere sağladığı pek çok fayda sağlar.

Oluşturulan nesneler sayesinde kodun yeniden kullanımı kolay hale gelir. Nesneler yeniden kullanılabilir ve üzerlerinde değişiklik yapılabilir. Geliştirilen yazılımlar ortaya çıkan herhangi bir hata durumunda, hata nesneden kaynaklanıyorsa tespit etmesi ve düzeltmesi, kodun tamamına göz atmaktan çok daha basit bir şekilde gerçekleştirilebilir. Proje üzerinde çalışan geliştiricilerin kullandıkları nesnelerin arka planında gerçekleşen işlemleri bilmesine gerek yoktur. Kısacası nesnelerin kullanımı, yazılım geliştirme sürecini daha basit hale getirerek kolaylaştırır. Ayrıca geliştirilen koda modülerlik kazandırarak, geliştirme ve bakım sürecinde avantaj sağlar. Yüksek ölçeklenebilirliğe sahip uygulamalar geliştirilmesine katkı sağlar.

Bir sonraki kelime:
Ölçeklenebilirlik
Bir sistemin veya uygulamanın artan yük altında performansını sürdürebilme yeteneğini ifade eder.

Ücretsiz eğitimlerimiz seni bekliyor.

Her biri alanında uzman eğitmenler tarafından hazırlanmış eğitimlerimizden sana uygun olanı keşfedip, hemen eğitime başlayabilirsin. Süre kısıtlaması olmayan eğitimlerimizi, hiç bir ücret ödemeden hemen keşfetmeye başla.

TECHCAREER

Hakkımızda
techcareer.net
Türkiye’nin teknoloji kariyeri platformu

SOSYAL MEDYA

TwitterInstagramLinkedinYoutubeFacebook

tr


en

Tüm hakları saklıdır
© Copyright 2024
support@techcareer.net
İşkur logo

Kariyer.net Elektronik Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri A.Ş. Özel İstihdam Bürosu Olarak 31/08/2021-30/08/2024 tarihleri arasında faaliyette bulunmak üzere, Türkiye İş Kurumu tarafından 17/08/2021 tarih ve 9317662 sayılı karar uyarınca 170 nolu belge ile faaliyet göstermektedir. 4904 sayılı kanun uyarınca iş arayanlardan ücret alınmayacak ve menfaat temin edilmeyecektir. Şikayetleriniz için aşağıdaki telefon numaralarına başvurabilirsiniz. Türkiye İş Kurumu İstanbul İl Müdürlüğü: 0212 249 29 87 Türkiye iş Kurumu İstanbul Çalışma ve İş Kurumu Ümraniye Hizmet Merkezi : 0216 523 90 26