
Android Geliştirme Mülakat Soruları
Android geliştirici olarak bir iş görüşmesine hazırlanıyorsanız, Android mülakat soruları, Android Kotlin mülakat soruları ve Android teknik mülakat soruları gibi konulara hakim olmanız gerekir. Mülakat sürecinde, yalnızca teknik bilginiz değil, problem çözme yeteneğiniz, yazılım geliştirme süreçlerine bakış açınız ve kod kaliteniz de değerlendirilecektir.
Bu rehberde, Android iş görüşmesi soruları, Android mid seviye mülakat soruları ve Flutter mülakat soruları gibi kritik konuları ele alacağız. Ayrıca, Android mülakat soruları ve cevapları üzerinden detaylı açıklamalar yaparak, adayların mülakata en iyi şekilde hazırlanmasını sağlayacağız.
Mülakatlarda Sıkça Sorulan Android Geliştirme Soruları
Mülakatlar genellikle 3 aşamadan oluşur:
- Genel Yazılım ve Algoritma Soruları: Veri yapıları, algoritmalar, optimizasyon gibi temel konular.
- Android’e Özel Teknik Sorular: Android’in bileşenleri, yaşam döngüsü, mimari desenler vb.
- Kodlama Testleri ve Problem Çözme: Verilen bir problemi kod yazarak çözme yeteneğinizin ölçülmesi.
Aşağıda, Android developer mülakat soruları için en kritik konuları detaylıca ele alacağız.
1. Android’de Activity ile Fragment Arasındaki Fark Nedir?
Cevap:
Activity, tek başına çalışabilen ve kullanıcının etkileşime geçtiği ekranları temsil eder.
Fragment, bir Activity içinde çalışan bir alt bileşendir ve yeniden kullanılabilir olmasıyla öne çıkar.
Tercih Sebebi:
- Eğer bağımsız bir ekran tasarlıyorsanız Activity kullanabilirsiniz.
- Eğer dinamik ve esnek UI tasarımları oluşturuyorsanız, Fragment kullanmak daha avantajlıdır.
2. Android’de Lifecycle Owner (Yaşam Döngüsü Sahibi) Kavramı Nedir?
Cevap:
Android uygulamalarında, Activity ve Fragment gibi bileşenlerin yaşam döngüsü farklı aşamalardan geçer. Lifecycle Owner, bu döngüyü yöneten bir bileşendir.
- Lifecycle Observer kullanarak bileşenlerin yaşam döngüsünü dinleyebiliriz.
- Lifecycle-aware bileşenler, gereksiz işlemleri engelleyerek performansı artırır.
Örnek kullanım:
class MyObserver : LifecycleObserver {
@OnLifecycleEvent(Lifecycle.Event.ON_RESUME)
fun onResumeEvent() {
println("Activity resumed!")
}
}
3. Kotlin’de Lazy ve Lateinit Arasındaki Fark Nedir?
Cevap:
- lazy: İlk çağrıldığında başlatılan, val ile kullanılan bir özellik.
- lateinit: Başlangıçta başlatılmayan ancak daha sonra başlatılabilen, var ile kullanılan bir değişken.
Örnek:
val lazyValue: String by lazy { "Bu bir lazy değişken" }
lateinit var normalValue: String
4. Coroutines ve Thread Kullanımı Arasındaki Fark Nedir?
Cevap:
- Thread kullanımı: Daha fazla bellek tüketir ve kontrolü zordur.
- Coroutines: Hafif thread’lerdir, suspend fonksiyonlar sayesinde daha verimli çalışır.
Örnek Coroutine kullanımı:
fun fetchData() {
GlobalScope.launch {
val data = getDataFromApi()
withContext(Dispatchers.Main) {
updateUI(data)
}
}
}
5. Android’de DataStore ile SharedPreferences Arasındaki Fark Nedir?
Cevap:
- SharedPreferences: Küçük veri saklama işlemleri için kullanılır, senkron çalışır.
- DataStore: Daha modern ve performanslı bir veri saklama yöntemidir, asenkron çalışır.
Örnek DataStore kullanımı:
val dataStore: DataStore<Preferences> = createDataStore(name = "settings")
6. Android’de Broadcast Receiver Nedir? Ne Zaman Kullanılır?
Cevap:
Broadcast Receiver, sistem veya diğer uygulamalar tarafından gönderilen mesajları dinler.
Örnek kullanım alanları:
- Pil seviyesi değişiklikleri
- İnternet bağlantısı değişiklikleri
- Bildirim olayları
Örnek kod:
class MyReceiver : BroadcastReceiver() {
override fun onReceive(context: Context, intent: Intent) {
println("Broadcast alındı!")
}
}
7. Android’de Dependency Injection (Bağımlılık Enjeksiyonu) Nedir?
Cevap:
Bağımlılık enjeksiyonu, bileşenlerin dışarıdan enjekte edilmesini sağlayan bir desendir.
En popüler DI kütüphaneleri:
- Dagger 2
- Hilt (Dagger’ın basitleştirilmiş versiyonu)
- Koin (Daha hafif bir DI çözümü)
Örnek Hilt kullanımı:
@HiltViewModel
class MyViewModel @Inject constructor(
private val repository: UserRepository
) : ViewModel() {
// İş mantığı burada yer alıyor.
}
8. Android’de Clean Architecture Nedir?
Cevap:
Clean Architecture, kodun daha modüler, test edilebilir ve yönetilebilir olmasını sağlar.
Temel Katmanlar:
- Presentation Layer (Sunum Katmanı) → ViewModel
- Domain Layer (İş Mantığı Katmanı) → UseCase
- Data Layer (Veri Katmanı) → Repository
9. Jetpack Compose ile XML UI Arasındaki Farklar Nelerdir?
XML Tabanlı UI | Jetpack Compose |
Daha eski sistem | Yeni nesil UI framework’ü |
Daha fazla kod gerektirir | Daha az boilerplate kod |
XML + ViewBinding kullanılır | Declarative UI |
Örnek Jetpack Compose:
@Composable
fun Greeting(name: String) {
Text(text = "Merhaba, $name!")
}
10. Android’de Paging 3 Kütüphanesi Nedir?
Cevap:
Paging 3, büyük veri setlerini performanslı bir şekilde sayfalayarak yüklemeye yarayan bir Jetpack bileşenidir.
Örnek kullanım:
val pager = Pager(PagingConfig(pageSize = 20)) {
dataSource
}
Android mülakat sorularına hazırlanırken pratik yapmak ve sektör profesyonellerinden destek almak mı istiyorsun? Techcareer.net'in özenle hazırladığı Android developer mülakat soruları rehberleri ve canlı eğitimlerle kendini geliştirebilirsin! Ayrıca, Slack topluluğumuza katılarak binlerce Android geliştirici ile network kurabilir, kariyer fırsatlarını yakından takip edebilirsin. Hemen kayıt ol ve Techcareer.net ile bir sonraki mülakatında başarıyı yakala!
Ücretsiz eğitimlerimiz seni bekliyor.
Her biri alanında uzman eğitmenler tarafından hazırlanmış eğitimlerimizden sana uygun olanı keşfedip, hemen eğitime başlayabilirsin. Süre kısıtlaması olmayan eğitimlerimizi, hiç bir ücret ödemeden hemen keşfetmeye başla.